Obtén la teva llicència de Pilot Pivat d’Avió (PPL-A)

La llicència de Pilot Privat PPL(A) és la teva porta d’entrada al món de l’aviació. Et permet exercir com a pilot al comandament o copilot en aquelles aeronaus per a les quals disposis de la corresponent habilitació de classe o de tipus, sempre en operacions no comercials.

Amb aquesta llicència, podràs gaudir de la llibertat de volar, ampliar les teves capacitats com a pilot i fer el primer pas cap a noves oportunitats dins del sector aeronàutic.

Descripció del curs

Tant si vols volar per afició com si estàs fent els primers passos cap a una carrera aeronàutica professional, el Curs de Pilot Privat (PPL) representa la porta d’entrada al món de l’aviació.

Es tracta d’una de les formacions més versàtils, ja que no només et permet adquirir les competències fonamentals de vol, sinó que també obre un ampli ventall d’oportunitats de desenvolupament futur. Amb la llicència PPL, podràs progressar cap a diferents tipus d’aeronaus i explorar diverses àrees dins del sector aeronàutic.

A més, tindràs la possibilitat d’especialitzar-te en disciplines com l’acrobàcia aèria o el vol de muntanya, així com ampliar les teves capacitats mitjançant habilitacions addicionals, com ara multimotor (ME) o vol instrumental (IR). Aquestes certificacions et permetran operar aeronaus més avançades, volar de nit i desenvolupar-te en condicions meteorològiques més exigents.

Finalment, la llicència PPL pot ser el primer pas cap a una carrera professional com a pilot. A través de programes com el CPL o l’itinerari ATPL Modular de Barcelona Flight School, podràs continuar la teva formació i avançar cap a l’àmbit professional, convertint la teva passió en una inversió de futur.

Estructura

L’estructura del curs s’organitza en dues fases diferenciades: una Fase Teòrica i una Fase de Vol, els continguts de les quals es detallen a continuació.

Per poder accedir a l’avaluació de la Fase de Vol, és un requisit imprescindible haver superat prèviament, amb resultat satisfactori, els exàmens corresponents a la Fase Teòrica.

La Fase d’Instrucció Teòrica consta de les assignatures següents:

Assignatures comunes

  • Dret aeronàutic
  • Factors humans
  • Meteorologia
  • Comunicacions

Assignatures específiques referides a la categoria d’aeronau

  • Principis de vol
  • Procediments operacionals
  • Rendiment i planificació del vol
  • Coneixement general de l’aeronau
  • Navegació

La Fase d’Instrucció de Vol es compon de 45 hores d’instrucció de vol en avió, de les quals 5 hores poden realitzar-se en un FSTD (simulador), i ha d’incloure com a mínim:

  1. 25 hores d’instrucció de vol en doble comandament
  2. 10 hores de vol en solitari supervisat, que inclouen almenys 5 hores de vol de travessia en solitari, amb com a mínim un vol de travessia de 270 km (150 NM), durant el qual s’hauran de realitzar almenys 2 aterratges amb parada completa en aeròdroms diferents al de sortida.

El curs es pot realitzar amb qualsevol tipus de flota monomotor del club:

  • Tecnam P92
  • Tecnam P2008
  • Cessna 152
  • Cessna 172N / 172R / 172S
  • Pipistrel Explorer
Duració

La durada del curs és d’aproximadament 3 mesos i permet combinar la Fase Teòrica amb la Fase de Vol. No obstant això, la durada final per obtenir la llicència depèn del temps i del nombre de convocatòries necessàries per superar els exàmens de les diferents assignatures i la verificació en vol, variant habitualment entre 6 i 12 mesos en total.

Requisits

Els aspirants a obtenir aquesta llicència han de complir els requisits següents:

  • Tenir 17 anys complerts en la data de l’examen
  • Disposar d’un Certificat Mèdic Aeronàutic de Classe II

T’agradaria ser pilot d’avió?

Truca’ns al 937 101 290 o utilitza el formulari de contacte i informa’t de com a l’Aeroclub et podem ajudar a convertir el teu somni en realitat.