Segueix tota l’activitat de les nostres seccions. No et perdis res!

El pols de l’Aeroclub és la fervent activitat de les seves seccions. En aquesta pàgina recopilem totes les novetats de les diferents àrees que componen el club, des del vol a motor, bimotors i ultralleugers fins l’acrobàcia aèria, el vol a vela i l’activitat de la base de la Cerdanya.

Presentació XXVI Volta Ibèrica 2017

T’animem a conèixer i participar a la Volta Ibèrica 2017, una de les activitats més importants en aviació esportiva Antonio Pinedo, Secretari d’AEPAL ens presentarà la XXVI edició de la Volta Ibèrica. AEPAL (Asociación Española de Pilotos de Aeronaves Ligeras) junt amb la seva homòloga Portuguesa (APAU) organitza de forma oficial aquesta activitat amb etapes a…

Taller SkyDemon [11FEB17]

L’Aeroclub t’ofereix un taller pràctic de SkyDemon el dissabte dia 11 de Febrer. Després de l’èxit de la presentació de les aplicacions de planificació del vol, el proper dissabte 11 de febrer a les 10:00 en Xavi Teixidó ens oferirà un taller pràctic de SkyDemon. Aquesta vegada, a més de venir a escoltar, has de…

Iniciació al vol acrobàtic

El proper dissabte 4 de febrer a les 10:00 la secció acrobàtica de L’Aeroclub farà una sessió d’iniciació al vol acrobàtic

CEVA 2016

El passat mes, els dies 28, 29 i 30 d’Octubre, va tenir lloc el Campionat d’Espanya de Vol Acrobàtic (CEVA) a l’Aeròdrom de Requena (València).

Curs de refresc – Emergències

El CURS DE REFRESC és una formació gratuïta pels socis de l’Aeroclub per mantenir ACTIUS i ACTUALITZATS els coneixements i experiència com a pilots.

Curs intensiu de vol a vela

De la mà d’en Sergi, ens vam llançar a explorar els Pirineus amb l’única força del vent, i les tèrmiques: Simplement indescriptible. S´ha de fer.

Curs d’iniciació al vol a vela

El vol a vela és el que més ens acosta al vol dels ocells, l’essència del vol. Vine a conèixer el vol a vela i descobreix com pots ser millor pilot. El vol a vela es basa en la capacitat de mantenir-se volant aprofitant l’aerodinàmica de l’avió  i els corrents ascendents d’aire. El pilot de vol…

Provem el torn a La Llagonne

“Demà a les 8:30 a l’aeròdrom per anar tots junts cap a la Llagonne” era el missatge que ens deixava el Sergi al grup de WhatsApp del Centre de Vol a Vela de la Cerdanya la nit abans d’aquest dia de torn i germanor.

Sessió d’entrenament acrobàtic

El passat 23 de Setembre, després de superar una sèrie d’obstacles i avatars, vam poder realitzar entrenaments de vol acrobàtic previs al CEVA 2016. La temporada no ha estat fàcil: D’una banda, la CAP10 EC-FVK va estar a França des d’Abril fins a mitjans d’agost. La raó: Una reforma estructural integral per tal de reforçar…

Volant a UK: East Midlands

Amb aquesta col·laboració donem al soci Romà Andreu la benviguda en aquest blog per a explicar-nos la seva experiència a l’aeroport d’East Midlands, UK

Ampliació flota Tecnam P92

L’Aeroclub ha adquirit un avió Tecnam P92 de nova construcció que en breu arribarà a Sabadell per incorporar-se a la flota

Nou bimotor F-BNPR

En los últimos días L’Aeroclub ha completado la incorporación a su flota del avión matrícula F-BNPR, un nuevo avión bimotor Piper Aztec

Drone 101

Drone 101 ¿Una escola de vol d’ULM autoritzada per AESA pot desenvolupar els cursos Bàsic i Avançat i expedir els certificats que acreditin la superació d’aquests cursos? No. Només una ATO, organització de formació aprovada per AESA conforme al Reglament de Personal de Vol de la Comissió Europea (Reglament UE Nº 1178/2011, Annex VII) pot…

Anàlisi Air Navigation Pro (Part I)

Air Navigation es una aplicación para sistemas operativos móviles (iOS/Android) que permite a los pilotos VFR mejorar la conciencia situacional de nuestra navegación en tiempo real.

Drone 101

Drone 101 Quins requisits ha de complir un pilot per poder volar un dron? Tots els pilots de drones, indistintament de la mida de l’aeronau, hauran d’acreditar una sèrie de requisits: En primer lloc, acreditar que posseeix els coneixements teòrics necessaris per obtenir una llicència de pilot, el que es pot fer de tres formes:…

Un llarg cap de setmana (2a part)

A continuació la segona part de l’interessant relat del viatge del pilot de l’Aeroclub, Albert Blanch, fins a Finisterre el passat mes de novembre.  Un cop hem completat la preparació de la ruta i revisat tots els detalls, ens anem a volar. Esteu preparats? anem a l’avió i comença el vol!! Dia 1 – Dijous…

Un llarg cap de setmana (1ª part)

Des de finals de febrer 2015, després d’un accident de circulació, portava uns mesos sense volar. Tenia ganes de recuperar com més aviat millor les sensacions, l’experiència i l’emoció de volar el més aviat possible

Situació dels ULM a Espanya

Després del pic del 2008, en què es van matricular 93 ULMs, la tendència en els últims anys ha estat constantment a la baixa, arribant-se en 2015 al mínim absolut dels últims 15 anys

Registre del temps de vol en ULM

D’acord amb el que estableix el RD 123/2015, “el titular de la llicència de pilot d’ultralleuger ha de portar i mantenir actualitzat un registre de temps de vol”

Entrenaments secció acrobàtica

Los pasados 19-21 de Febrero se llevaron a cabo los primeros entrenos del año de la sección acrobática del ACBS en el aeródromo de Benabarre

Drone 101

¿Es pot fer servir un drone per gravar pel·lícules, manifestacions, casaments, concerts, i en general, reunions de gent a l’aire lliure …?

Pròxima parada, Terol

Com ja vam anunciar fa poc, amb el retard progressiu de l’hora de l’ocàs arriba la primera excursió del 2016.