A l’Aeròdrom de La Cerdanya (Girona), L’Aeroclub du a terme principalment les activitats de vol a vela i de vol d’ultralleugers.
Aeròdrom de La Cerdanya

L’Aeroclub compta amb dos centres d’operació i activitat, un situat a l’Aeroport de Sabadell i el segon ubicat a l’Aeròdrom de la Cerdanya (Girona).

A la Cerdanya, L’Aeroclub té el seu centre i escola de Vol a Vela en un entorn paisatgístic extraordinari i rodejat de muntanyes que afavoreixen la pràctica d’aquesta modalitat aèria.

Les condicions meteorològiques i orogràfiques de la vall han situat a l’Aeròdrom i a L’Aeroclub com un referent europeu per a pilots d’aquesta especialitat.

La Secció de Vol a Vela de L’Aeroclub compta amb escola i centre de vols autoritzats per l’Agència Estatal de Seguretat Aèria des de 1.999.

Els pilots de la secció participen en competicions a nivell estatal, europeu i mundial en les diferents categories del vol a vela.

La flota disponible consta de 3 avions remolcadors (Rallye Socata) i amb 6 planadors (Grob Twin Astir, Grob Twin Astir II Acro, ASW15, Grob 102 Astir Jeans, DuoDiscus y DG300) per a poder realitzar la pràctica d’aquesta modalitat aèria.

La secció organitza a més campionats locals i estatals de vol a vela amb la finalitat que els pilots puguin mantenir un alt nivell de vol.

L’Aeròdrom de la Cerdanya ofereix un entorn amigable i familiar amb el restaurant, la piscina, un espai lúdic infantil i unes vistes meravelloses de la vall de la Cerdanya que afavoreixen la pràctica del vol a vela  per a pilots i asseguren poder gaudir de les estones d’oci  d’acompanyants i familiars.

També està ubicada a la Cerdanya la secció d’Ultralleugers de L’Aeroclub amb Escola i Centre de Vols autoritzats per l’Agència Estatal de Seguretat Aèria.

L’Aeroclub va iniciar la secció de Vol en Ultralleuger per a donar servei a tots aquells pilots que desitgin practicar la sev afició en una escola de formació continuada i així poder volar sens necessitat de realitzar la inversió en la compra d’una aeronau. La Secció d’Ultralleugers compta amb una aeronau Tecnam P92 Echo.