AESA a través de la seva pàgina web publica la llista de matrícules vigents de les aeronaus Espanyoles.
Segons les dades publicades, al nostre país hi ha una mica més de 7.000 matrícules en vol, encara que és difícil creure que totes aquestes aeronaus estiguin en estat d’ús i volin regularment …
Les dades diuen que una mica més de 22% de les aeronaus matriculades fins a finals de febrer de 2016 ho han fet com Ultralleugers.
CONSTRUCCIÓ PER AFICIONATS |
1.587 |
22% |
AVIONS |
2.521 |
36% |
DIRIGIBLES |
2 |
0% |
GLOBUS |
571 |
8% |
HELICÒPTERS |
563 |
8% |
PLANEJADORS |
252 |
4% |
ULTRALLEUGERS |
1.584 |
22% |
AVIONS NO TRIPULATS |
1 |
0% |
TOTAL |
7.081 |
100% |
No obstant això, una visió més profunda del capítol de les unitats corresponents a la construcció per aficionats, llança una dada interessant: De les gairebé 1.600 aeronaus de construcció amateur matriculades, 1.369, és a dir més del 86%, tenen un pes màxim a l’enlairament igual, o inferior als 450Kg, el que dona uns valors radicalment diferents, fent que els ULM siguin, de llarg, el tipus d’aeronau més popular al país, amb gairebé 3.000 aeronaus, és a dir, un 42% del parc aeronàutic Espanyol .
CONSTRUCCIÓ PER AFICIONATS (> 450 KG) |
218 |
3% |
AVIONS |
2.521 |
36% |
DIRIGIBLES |
2 |
0% |
GLOBUS |
571 |
8% |
HELICÒPTERS |
563 |
8% |
PLANEJADORS |
252 |
4% |
ULTRALLEUGERS + CONSTR. AFIC. (< 450 KG) |
2.953 |
42% |
AVIONS NO TRIPULATS |
1 |
0% |
TOTAL |
7.081 |
100% |
Evolució del Mercat
Després el pic del 2008, en què es van matricular 93 ULMs, la tendència en els últims anys ha estat constantment a la baixa, arribant-se en 2015 al mínim absolut dels últims 15 anys, amb tan sols 20 unitats.
Aplicant la mateixa lògica que en apartat anterior, incloent en la representació dels models de construcció amateur de pes màxim a l’enlairament de 450Kg, el gràfic segueix la mateixa tendència negativa des del seu màxim de 2007.
(*) Inclou aeronaus construïdes per aficionats de MTOW <450 Kg