Aquesta entrada és la segona part de l’anàlisi realitzada pel nostre soci Xavier Teixidó de l’App Air Nav Pro. Pots llegir aquí la primera part.
En aquesta segona part de l’anàlisi, tal com vam prometre, us ensenyarem com poder configurar l’aplicació amb un simulador de vol. Això ens permetrà poder experimentar amb l’aplicació, com si estiguéssim realitzant un vol real. D’aquesta manera podreu explorar tot el potencial de l’aplicació asseguts davant de l’ordinador (molt més econòmic que en un vol real, veritat?).
Requisits
El primer que haurem de fer és descarregar el programari que ens permetrà fer aquesta integració, el podreu trobar a http://airnavigation.aero/support. Són els que trobareu a la secció de Plugins. Podeu baixar-vos tant per al Flight Simulator (FSX) o el X-Plane.
Hi ha un mínim de requisits que hem de complir perquè el connector funcioni correctament:
- Tant l’ordinador on arrenquem el FSX com l’Air Navigation Pro han d’estar connectats a la mateixa xarxa.
- A l’ordinador, haurem de tenir instal·lat el servei ‘Bonjour’ d’Apple. Si teniu instal·lat l’iTunes, ja el teniu instal·lat, si no, el podeu descarregar d’aqui (https://support.apple.com/downloads/bonjour).
Instal·lació del Plugin
Una vegada que us baixeu el connector corresponent (en aquest article ho farem per al FSX), executarem el instal·lable. Veureu que és un procés molt senzill en el que simplement hem d’anar prement el botó ‘Següent’ fins arribar al final. Fixeu-vos que el connector detecta directament el directori on està instal·lat el FSX.
Configurant l’Air Navigation Pro
Si recordeu l’article anterior, en ella us comentava que des de l’aplicació podem seleccionar des de quina font obtenir la informació. En aquest cas, haurem de especificar que no l’agafi del GPS intern del mòbil, sinó que obtindrem la informació del FSX. Per a això haurem d’anar a la Barra Inferior i opció ‘Configuration‘. Anirem a la secció ‘Tools‘ i entrarem a l’apartat ‘Sensors‘.
Perquè funcioni bé és molt important que només estigui seleccionat la font de ‘MS Flight Simulator X’, si està seleccionada també l’opció ‘iOS Location Services’ és possible que no us funcioni.
El punt vermell indica que encara no està rebent informació d’aquesta lletra seleccionat.
Arrencant el FSX
Un cop instal·lat, ja podem obrir el FSX per provar-ho. Quan arrenquem el joc, veurem que ens apareixerà una pantalla de confirmació per a autoritzar l’execució del connector d’Air Navigation Pro que hem instal·lat. Això és perquè el joc intenta carregar un fitxer que no pertany a la instal·lació pròpia del joc, per això ens demana confirmació.
Un cop hem seleccionat l’avió, aeroport, condicions meteorològiques i altres, ens trobarem a l’avió. És el moment d’activar el plugin. Això ho farem prement la tecla ALT del teclat, i al veure el menú a la part superior, seleccionarem l’opció ‘Add-ons -> Xample AirNav Bridge -> Start Bridge’ (si, com podeu veure l’avió que he seleccionat és una Piper PA-23-250, com la nostra estimada GGF de l’Aeroclub :)).
Una vegada que ho activeu, veureu que automàticament la font de dades (el punt vermell) es torna verd, indicant que ja està rebent informació del FSX.
Si ens anem a la pantalla principal, veurem que en l’aplicació ja mostra la posició i dades del joc. En aquest cas, l’avió es troba a la capçalera de la 13 de LELL (primera imatge inferior). A continuació, he enlairat i he posat rumb al VOR de Vilafranca (VLA) perquè vegeu que el FSX va transmetent aquesta informació a l’aplicació.
En aquesta última imatge superior, fixeu-vos en l’ajuda que ens ofereix la línia ‘Extended track line’ (taronja) en la qual ens indica on estarà l’avió en 2 ‘, 5′ i 10’ si mantenim rumb i velocitat (penseu que el avió és una PA27, d’aqui la GS de 151kts i el poc temps per arribar a VLA).
Doncs de moment, amb això finalitzarem la segona part de l’anàlisi de l’aplicació de AirNavPro en la seva versió Pro. He preferit en aquest segon article, explicar com configurar l’aplicació per poder treure-li més profit en els següents articles i que vosaltres mateixos pugueu experimentar i seguir les explicacions dels articles posteriors com si estiguéssiu fent un vol real.
Espero que l’article hagi estat informatiu, i gràcies per llegir-lo!