El dia 12 d’agost, després d’una intensa activitat de vol a vela, a les 17:30 hora local van aparèixer dos Air Tractor de la formació Víctor acompanyats per una Cessna Skymaster “Push-Pull” EC-EPP d’observació i recolzament.
Des del terra es pensava que es tractava d’un entrenament però de seguida un dels pilots d’un veler ens va comunicar per ràdio l’existència d’un incendi a l’oest del camp, a prop de la Vall de la Llosa. En aquell moment, els pilots de la Cessna Skymaster van baixar de l’avió a desplegar les mànigues i amb l’ajuda de tots els voluntaris de l’aeròdrom es van disposar a omplir els dos Air Tractor amb 700 galons d’aigua (2650 litres) cada un.
Després de la segona descàrrega de la parella d’Air Tractors, un d’ells va punxar la roda del patí de cua al aterrar i es va veure obligat a apartar l’avió al costat de la pista. Al no haver cap mecànic, els pilots de la Cessna Skymaster van regressar a Sabadell a recollir al seu mecànic i tornar en 1:30 amb un pneumàtic muntat, gats i eines.
Durant aquest temps el pilot de l’Air Tractor restant va continuar descarregant aigua sobre el focus. Poc després van aparèixer els “zapatones”, els Air Tractors equipats amb flotadors, per ajudar mentre es canviava la roda a l’avió afectat. El canvi va durar 15 minuts i a partir d’aquest moment van estar 4 Air Tractors, 2 hidroavions i 2 amb tren clàssic, descarregant sobre el focus de Lles e Cerdanya.
Des de les 17:30 fins les 20:20 no van deixar de fer descàrregues sobre l’incendi, completant un total de 15 recàrregues de 700 galons d’aigua a l’aeròdrom.
Tot va funcionar com havia de funcionar i es va aconseguir controlar el foc.
Amb aquests esdeveniments es demostra que l’aeròdrom de la Cerdanya és important per la comarca, i no tan sols per la seva activitat econòmica creixent, sinó per lo important que resulta en aquests casos.